Цікаві факти про моду

Різниця між «вінтаж» і «ретро»

Іноді заходить суперечка: які речі правильно називати вінтажними, а які ретро? Все дуже просто! Вантажні - створені в 1920-1960 рр. Все, що після можна з повною впевненістю називати ретро-речами.

Поява «реглана»

Фельдман Реглан, який брав участь в битві при Ватерлоо, позбувся руки. Йому не хотілося показувати свій фізичний недолік широкому загалу. І він розпорядився своєму майстрові з пошиття одягу придумати незвичайний крій рукавів. Таким чином, у світі моди міцно влаштувався новий фасон «реглан», який і сьогодні не залишає увагу модельєрів, як зручний та улюблений.

Винахідливість Есте Лаудер

Є гарна легенда про неймовірну історію успіху Есте Лаудер, що побудувала з нуля косметичну імперію. Спочатку її продукція продавалася відверто погано, і навіть брати товар під реалізацію магазини часто відмовлялися. В один прекрасний день в найбільший з парфумерних магазинів Парижа, зайшла жінка і ненароком упустила на підлогу флакон з парфумами. Це була продукція власного виробництва. Покупниці зацікавилися новим приємним ароматом. Керівництво магазину, бачачи захоплені обличчя своїх покупців, теж зацікавилося. Таким чином, цей простий на перший погляд випадок в подальшому дав можливість Есте Лаудер вийти на європейський ринок і стати однією з найвпливовіших бізнес-леді XX в.

Очі - дзеркало цнотливості

У стародавні часи в римській державі була поширена думка про випаданні вій від надмірної частоти сексу. І тому дівчатам особливо дуже важливо було мати густі довгі вії, як знак чистоти і цнотливості.


Історія стрілок на брюках

Спочатку на брюках стрілок не було. У зв'язку з нарощуванням обсягів промислового пошиття одягу в Європі (кінець XIX ст) виникла необхідність транспортування продукції за океан. Щоб в трюмах містилося більше, її нещадно утрамбовували. Але це призводило до втрати зовнішнього вигляду, що відповідно знижувало ціну. І тоді прийшли до думки, що зручніше за все штани складати уздовж навпіл. При розпакуванні з'являлася стрілка, що погано розгладжувалася, яку одного разу вирішили залишити. Так в моду увійшли штани зі стрілками.

Білий шарф пілота

Перші літаки не були оснащені великою кількістю необхідних радарів. І льотчику доводилося крутити головою мало не на 180 градусів, щоб бачити те, що відбувається в небі. Дуже часто пілоти натирали шию об шкіряний воріт до крові. Щоб вирішити цю проблему стали намотувати шовковий шарф, який прекрасно ковзав по коміру кітеля, захищаючи шкіру шиї від потертості. Таким чином, шарф став необхідною частиною обмундирування. А для додання льотчику особливого шарму, шарф зробили білим.

Коротко про шльопанці-сланці

У далекі 60-і завод «Полімер» розпочав випуск зручного гумового взуття. З урахуванням вимог того часу, на виробах обов'язково вказувався виробник і логотип підприємства. В даному випадку, логотипом служила назва міста Сланці. Деякі покупці визнали його як назву товару. Нове слово сподобалося і міцно увійшло в словесний ужиток. Таким чином, гумові шльопанці знайшли нову назву - сланці.


Вибір кольору хлопчикам і дівчаткам

Загальноприйнятою думкою в сучасному світі вважається рожевий колір, призначений дівчаткам, а блакитний хлопчикам. Так стало тільки в 1940 роки. Раніше колір одягу для діток вибирали на свій смак: хто під колір очей, хто під колір волосся, а хто діаметрально протилежний нашому звичному стандарту. Тобто, червоний або рожевий - колір сили, Перемоги, підходить хлопчикам, а синій або блакитний - витончений, ніжний і чуттєвий, ідеально поєднується з дівчатками.


А ви знали, що можна підібрати взуття за допомогою рентгена?

У 1895 році рентгенівське випромінювання було відкрито Вільгельмом Рентгеном, саме його прізвище дало назву цьому поняттю. Рентгенівські знімки успішно застосовувалися в медицині і через деякий час, доктор Лоу придумав, як його використовувати в комерційних цілях для продажу взуття. У 1927 році було заявлено, що новий прилад - флюороскоп - здатний підібрати ідеальне взуття для кожного клієнта. Особливо важливим це було для дітей, які не завжди можуть зрозуміти, чи зручний їм, відповідний розмір чи ні. Такий прилад повинен був уберегти від неправильної покупки, заощадити гроші батьків та стопи дітей від деформації, пов'язаної з тісним взуттям. Цілих 30 років (починаючи з 20-х років) такі прилади стояли майже в усіх взуттєвих магазинах, незважаючи на величезну шкоду випромінювання, і використовувалися як маркетингова приманка. Незабаром покупці утвердилися в своєму небажанні піддавати себе випромінювання лише для того, щоб переконатися в правильному розмірі пари черевиків. Відвідувачі почали обходити стороною магазини, які мали даний апарат. Від флюороскопа довелося відмовитися.

Вираз «халява»

У народі «халявою» називали халяву чобіт. Нижня частина взуття зношується набагато швидше і умілі шевці почали пришивати вже використані, але в хорошому стані халяви до нових чобіт, тим самим значно їх здешевлюючи. З тих пір прижився вираз «на халяву», з додаванням «... і оцет солодкий». Існує ще одна думка походження цього слова: єврейським дітям кожну п'ятницю роздавали безкоштовне молоко. На івриті «халяв» - це «молоко». І багаті люди Одеси теж в п'ятницю жертвували молоко нужденним бідним людям, називаючи його за звичаєм простим єврейським словом «халяв».

Засмага чи аристократична блідість

На відміну від сучасної моди на засмагу дореволюційні панянки воліли мати блідість обличчя, особливо ціновану на балах. Засмаглі обличчя належали простим людям, які багато працювали в полях і належали до низького соціального ладу. А дами світського суспільства повинні мати аристократичну навіть хворобливу бліду шкіру не тільки обличчя, але й решти тіла. Для досягнення більш яскравого ефекту білизни, за день до майбутнього балу дівчата нічого не їли, дуже туго затягували корсети. Бувало, що пили розведений оцет, їли крейду, використовували отруйні білила, трави, мазі, яєчний білок, лосьйони з аміаком, миш'яком та ртуттю. Пізніше увійшла в моду пудра. Популяризацію засмаги внесла в моду Коко Шанель в 1929 році. А на 90-і приходиться культовий розквіт на засмаглу шкіру і з'являється перша кабіна для отримання штучної засмаги.

Звідки з'явилося висловлювання «шкереберть»?

За часів Івана Грозного знатні вельможі мали розшитий комір, який називали ««шиворот»». Якщо боярин піддавався царській немилості, його садили на худу шкапу спиною вперед у вивернутому навиворіт одязі. З тих пір міцно закріпився вираз «навиворіт, тобто шкереберть», що означає неправильно, навпаки.

Перші накладні вії

Перші накладні вії винайшов Макс Фактор - засновник косметичного бренду «Макс Фактор». Він придумав простий спосіб нарощування вій методом приклеювання бахроми на тонку нитку, яка акуратненько кріпилася до повік. Поблизу такі накладні вії виглядали неприродно, були непрактичними, при своїй дорожнечі, але для театру і кіно - цілком підходили. Вперше в кіно цей метод застосував голлівудський кінопродюсер Д. В. Гріффіт (1916 рік) для однієї зі своїх актрис. Довгий час метод накладних вій удосконалювався. Їх навіть виготовляли з людського волосся. У 1950 роках відома кіно-діва Софі Лорен активно підтримала ідею накладних вій, зробивши їх невід'ємною частиною свого яскравого образу.


Навіщо гудзики на рукавах піджака?

А хто-небудь замислювався над питанням: навіщо на рукавах піджака пришиті гудзики? Виявляється, що цим ми зобов'язані самому Наполеону Бонапарту. Це по його команді був виконаний подібний трюк для того, щоб відучити солдатів витирати носи рукавом.

Весільні сукні білого кольору були не завжди

Перт I, що активно подорожував по Європі, своїм Указом ввів в моду білий колір на весільні сукні. Якщо до цього моменту дівчата віддавали перевагу сукням темно-синього, фіолетового, червоного, чорного, оранжевого, темно-зеленого кольорів. Для пошиття використовувалися атлас і парча - однотонні або з набивними візерунками, а також вельвет, оксамит, муслін. То в XVIII столітті модними стали сукні більш ніжних відтінків: блакитного, бірюзового, салатового, рожевого, білого, зшиті з легких тканин, як приклад - французький шовк. Ця модна тенденція прийшла з Франції, яка здавна вважалася колискою високої європейської моди. У цей період в моді був стиль рококо.


Коментарі: 0

    Підписатися на розсилку

    Введіть свою адресу електронної пошти для отримання новин від MAPIK